Logotyp firmy Logispak

Waga i rozmiar zabezpieczeń transportowych

Jakie znaczenie mają waga i objętość produktów do zabezpieczania ładunków? Sprawdź, jak oszczędzać czas, miejsce i pieniądze, wykorzystując lekkie i łatwe do przechowywania zabezpieczenia transportowe.

 

O finalnym koszcie produktów zabezpieczających ładunki w transporcie i w czasie magazynowania nie decydują tylko i wyłącznie ceny zakupy tych produktów. W kalkulacji należy uwzględnić również inne czynniki, między innymi:

  • możliwość ponownego wykorzystania,
  • udział wagowy i objętościowy w gotowym do transportu ładunku.

Szczególnie drugi punkt może okazać się znaczący. Jak najlepsze wykorzystanie przestrzeni ładunkowej kontenera, naczepy auta czy palety to dla wielu przedsiębiorców różnice idące w tysiące złotych – i to nawet w ramach jednego ładunku.

Przyzwyczailiśmy się myśleć tak o ładunkach w transporcie morskim, który jest czasochłonny, oraz lotniczym, który jest drogi. Ale warto wdrożyć takie optymalizacje również w przypadku przewozów drogowych czy kolejowych.

Waga materiałów zabezpieczających ładunki w transporcie

Tradycyjna paleta drewniana waży zazwyczaj między 22 a 25 kilogramów. Jest powszechnie stosowana przede wszystkim z uwagi na swoją ładowność. Tymczasem alternatywy pozwalają wymiernie zredukować wagę ładunku z zachowaniem skali ładowności. W dodatku to nie koniec ich zalet, ale skoncentrujmy się na moment na samej wadze. Naszym klientom oferujemy w tym względzie przede wszystkim trzy możliwości:

Produkty te ważą kolejno: około 1 kg, od 3 do 6 kg i od 3 do 18 kg w zależności od rozmiaru i nośności. Różnica robi wrażenie, szczególnie w kontekście ładunków kontenerowych czy całopojazdowych.

Rozmiar materiałów zabezpieczających ładunki w transporcie

Ten parametr ma znaczenie nie tylko w przestrzeni ładunkowej, ale również w samym magazynie. Jako przykłady ponownie możemy przywołać trzy już wymieniane produkty oraz dodatkowo przekładki antypoślizgowe.

Na jednym miejscu paletowym można przechować 15 palet drewnianych, ale również: do 1000 slip sheetów, 5 tysięcy przekładek antypoślizgowych STABLER lub do 220 palet INKA (w zależności od rozmiaru).

Z kolei już w samym ładunku nie ma potrzeby wypełniania tzw. luzów czy pomniejszania wysokości ładunku o drewnianą paletę. Kilkanaście centymetrów, które zajmuje wysokość palety drewnianej można zastąpić 2-milimetrowym (!) arkuszem tekturowym.

Optymalizacja procesu przygotowania ładunku do transportu

Lżejsze i bezpieczniejsze (bez drzazg i gwoździ), a także umożliwiające zautomatyzowanie procesu materiały zabezpieczające ładunki to także oszczędność czasu. Proces przygotowywania ładunków do transportu musi być doskonale zaplanowany, wymaga również zgranego zespołu. Prostota stosowania rozwiązań alternatywnych do drewnianych palet sprawia, że całość przebiega szybciej i bezpieczniej dla ludzi i samego towaru handlowego. A finalnie ładunek może być niemal w całości złożony z produktów do dalszej odsprzedaży.

Produkty do zabezpieczania ładunków w transporcie – eksperci Logispak

Zdarza się, że specyfika branży lub warunki konkretnych współprac stawiają określone wymagania przed przedsiębiorcą, który przygotowuje do transportu ładunki. Nasi eksperci na stałe współpracują z klientami w bardzo różnych segmentach rynku. Wśród odbiorców naszych produktów znajdują się producenci, dystrybutorzy, pośrednicy, a wśród nich małe i ogromne firmy. Dzięki tym współpracom i doświadczeniom potrafimy znakomicie doradzić w kwestii wyboru materiałów zabezpieczających. Zachęcamy do kontaktu!